۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

تازه/5


آمريکا می گويد جمهوری اسلامی ايران فعالترين دولت حامی تروريسم است
آمريکا می گويد جمهوری اسلامی ايران فعالترين کشور حامی تروريسم است و مستقيما در طرح ريزی اقدامات تروريستی در خاورميانه دست داشته است. وزارت امور خارجه ايالات متحده در گزارش سالانه خود در باره تروريسم جهانی که امروز (چهارشنبه) منتشر کرد، می گويد عناصر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران همچنين از گروه هايی که تروريسم را برای پيشبرد هدف های منطقه ای خود بکار می برند، پشتيبانی می کند. اين گزارش سازمان های ستيزه گر فلسطينی، حزب الله لبنان، شبه نظاميان مستقر در عراق و جنگجويان طالبان در افغانستان را از جمله چنين گروه هايی می داند، و می گويد جمهوری اسلامی به دليل حمايت از آنها و نيز کوشش برای مداخله در روند دمکراتيک در لبنان، همچنان تهديدی برای منافع آمريکا و ثبات در خاورميانه است. گزارش همچنين ياد آور می شود که علی رغم وعده جمهوری اسلامی به کمک به برقراری ثبات در عراق، تهران به حمايت از برخی از گروه های ستيزه گر که نيروهای ائتلاف و عراقی، و شهروندان عراق را هدف می گيرند، پشتيبانی می کند. گزارش می گويد بنابراين نيروهای دولت جمهوری اسلامی ايران مسئول حملات عليه نيروهای ائتلاف به فرماندهی آمريکا در عراق بوده اند. در گزارش همچنين گفته شده است القاعده برخی از توانايی های عملياتی قبل از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را در مناطق مرزی قبيله ای دور افتاده در پاکستان دوباره بدست آورده، و از بی ثباتی در منطقه مرزی پاکستان و افغانستان و نيز آتش بسی که با ميانجيگری اسلام آباد در نيمه نخست سال ۲۰۰۷ برقرار شد، بهره برداری کرد. گزارش وزارت امور خارجه آمريکا حاکی است که القاعده در جستجوی تسليحات دارای قدرت انهدام جمعی است تا حد اکثر آسيب را بر «هر کسی که سر راهش به ايستد» وارد آورد. گزارش می گويد القاعده و شبکه های وابسته به آن در سال ۲۰۰۷ بزرگترين تهديد تروريستی عليه آمريکا و متحدانش بودند. در مورد افغانستان، گزارش می گويد در سال ۲۰۰۷ طالبان، همراه با ديگر گروه های شورشی و دسته های اشرار و جانی، همچنان بصورت تهديدی باقی بودند، و برخی از آنها با القاعده و حاميان تروريست در خارج از کشور ارتباط داشتند.

فیلمهای ایرانی جشنواره فیلم ترایبکا
امسال در جشنواره ترایبکا، فیلم سینمائی بلند از ایران نیست، اما چندین فیلم کوتاه، تصویری از جامعه امروز ایران بدست می دهند. شاید در این میان مهم ترین، فیلم باد دبور باشد Head Wind در باره جنبش اجتماعی استفاده از گیرنده های ماهواره ای و تکنولوژی های دیگر برای شکستن دیوار سانسور. فیلم فوتبال زیر چادر نيز فیلمی است که در داستانی مفرح از پیروزی اراده و قدرت همکاری زنان، به مشکل تحمیل حجاب بر زنان ایران اشاره می کند. باد دبور، از سناریست وکارگرز محمد رسولف، که فیلم کشتی آهنی را از او به خاطر داریم، در برنامه کشف های جشنواره ترایبکا نمایش داکده می شود. این مستند که رضا جلالی فیلمبرداری آن را بر عهده داشته است، تلاش مردم ایران را نشان می دهد برای برقرار کردن ارتباط فرهنگی با جهان -- از طریق ماهواره، اینترنت، الواح سی دی CD و دی وی دی DVD. در فصل های فیلم، مردم از گروه ها و اقوام مختلف، از بالاشهری های مرفه تهران گرفته تا کوچ نشینان بادیه نشین، در حال تماشای برنامه های ماهواره ای، یا استفاده از انواع دیگر تکنولوژی های ارتباطی نشان داده می شوند. از دیدگاه ناظران ایران، شاید این فیلم توضیح آن باشد که چگونه نسلی که قبل از انقلاب را به خاطر ندارد، کمتر از نسل های قبل به حکومت پیوسته است. فوتبال زیر چادر، یک مستند طولانی است کار آیت نجفی و دیوید اسمن، که ماجرای مسابقه فوتبالی را تعریف می کند در تهران، بین تیم فوتبال زنان ایران و یک تیم فوتبال زنان از فوتبالیست های حرفه ای آلمان. سفر به ایران برای مسابقه دوستانه با تیم فوتبال زنان ایران را یک خانم فوتبالیست آلمانی به نام مارلین، با همکاری دوست ایرانی اش نیلوفر، بعد از آن ترتیب داد که متوجه شد به خاطر مقررات رعایت حجاب اسلامی در میدان ورزش، هیچکدام از تیم های عمده فوتبال زنان در دنیا حاضر نشده اند به ایران سفر کنند تا با تیم زنان ایران مسابقه بدهند. تدارک این سفر، یک سال طول کشید. فیلمی است روحیه بخش به خصوص نمایش قدرت همکاری زنان در امور اجتماعی. در فیلم کوتاه داستانی «فرشتگان در خاک می میرند» از بابک امینی، یک دختر کرد عراقی که از طریق فروش استخوانهای قربانیان جنگ ایران و عراق، امرار معاش می کند، تصمیم می گیرد به یک سرباز آمریکائی کمک کند. این فیلم برای اولین بار در آمریکا نمایش داده می شود. فیلم نقاشی متحرک «هفت شهر» از رضا حمتی راد، پرده هائی است رنگین در اشاره ماجرای عرفانی دیدار مولانا جلال الدین رومی ،و مرادش، شمس الدین تبریزی. فیلم انتزاعی «معلق» از بهار بهبهانی، هنرمند ایرانی مقیم نیویورک، اثری است در زندگی یک زن: آرمانها، هنجار و واقعیت ها و خیالات، زنی که به مفاهیم عشق، انسانیت، هویت، آزادی و زنانگی می اندیشد.

روسيه ازدادن اطلاعات به آذربايجان در باره محموله اتمی راهی ايران خبر ميدهد
روسيه از دادن اطلاعات به آذربايجان در باره يک محموله حاوی تجهيزاتی اتمی به مقصد ايران خبر ميدهد، که مقامات آذربايجانی يک ماه پيش آن را توقيف کردند. سفارت روسيه در آذربايجان ميگويد اطلاعات حاوی مشخصات محموله را روز سه شنبه در اختيار دولت آذربايجان گذاشته است. اين سفارت ميگويد محموله حاوی عايق هائی حرارتی برای نيروگاه برق اتمی بوشهر است . واسيلی ايستراتوف سفير روسيه در باکو گفت اميدوار است آذربايجان بزودی اجازه دهد محموله وارد ايران شود. ماموران گمرک آذربايجان روز بيست و نهم مارس ضمن متوقف ساختن محموله گفتند ميخواهند مطمئن شوند که عبور اين محموله تحريم های سازمان ملل متحد عليه جمهوری اسلامی ايران را نقض نميکند. جمهوری اسلامی ايران از آذربايجان خواستار رفع توقيف از محموله شده است. آذربايجان ميگويد آراز عظيموف قائم مقام وزير امورخارجه روز سه شنبه به سفير جمهوری اسلامی ايران در باکو گفته است مسئله کاملا جنبه فنی دارد و سياسی نيست. شورای امنيت سازمان ملل متحد در واکنش به امتناع تهران از متوقف ساختن روند غنی سازی اورانيوم سه مجموعه تحريمی را عليه جمهوری اسلامی ايران وضع کرده است . غنی سازی اورانيوم روندی است که می تواند هم برای مقاصد غير نظامی و هم برای توليد تسليحات اتمی مورد استفاده قرار گيرد.

تذکر کاندوليزا رايس و رابرت گيتس به جمهوری اسلامی ايران
کاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريکا کاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريکا ميگويد جمهوری اسلامی ايران از گروه ستيزه گر فلسطينی حماس بعنوان يک ارتش «عامل» برای بی ثبات کردن خاورميانه استفاد�� ميکند. روز سه شنبه خانم رايس در يک گرد همائی رهبران يهودی در واشنگتن گفت که ستيزه گران حماس بعنوان «جنگجويان عامل» برای دولت ايرانی که در پی نابودی اسرائيل است، عمل ميکنند. ايران با وجود حمايت پر سر وصدا از حماس، مسلح کردن و آموزش دادن جنگجويان حماس را که کنترل باريکه غزه را در دست دارند، تکذيب ميکند. خانم رايس گفت واشنگتن در نظر دارد تحريم های بيشتری را بر عليه ايران بخاطر درگيری جمهوری اسلامی در تروريسم و گسترش تسليحاتی، برقرار کند. رابرت گيتس وزير دفاع آمريکا در رويداد ديگری رابرت گيتس وزير دفاع آمريکا در مکزيکوسيتی گفت که استقرار دومين ناو هواپيمابر آمريکا در خليج فارس «تذکر» ديگری درباره توان نظامی آمريکا به جمهوری اسلامی ايران ميباشد. در عين حال وی خاطر نشان کرد که اين حرکت آمريکا پيش درآمد حمله نظامی به ايران نيست.

فیلتر شکن : http://apr30.free4i.com

هیچ نظری موجود نیست: