۱۳۸۷ اردیبهشت ۲, دوشنبه

تازه/4

آذربايجان کاروانی از کاميونهای باری به قصد ايران را متوقف کرد
مقامات آذربايجانی يک کاروان کاميونی دارای محموله ای برای تاسيسات هسته ای ايران در بوشهر را متوقف کرده اند. مقامات مسول روسيه و آذربايجان می گويند پليس در امتداد مرز ايران (آستارا) و آذربايجان محموله روسی را در روز شنبه دهم فروردين متوقف و از ورودش به ايران جلوگيری به عمل آورده است. آژانس خبری آذربايجان، توران، گزارش می دهد که مقامات دولتی به منظور حصول اطمينان از اينکه ارسال اين محموله به زير پاگذاشتن تحريم های وضع شده عليه تهران، بخاطر فعاليت های اتمی تهران، منجر نخواهد شد از روسيه خواسته اند تا «ماهيت اين محموله را روشن سازد.» شورای امنيت سازمان ملل تاکنون سه مجموعه تحريم را عليه جمهوری اسلامی ايران بخاطر تمرد از خواسته های بين المللی و عدم توقف غنی سازی اورانيوم وضع کرده است. غنی سازی اورانيوم هم مصارف صلح آميز دارد و هم می توان از آن در ساختن بمب اتمی استفاده کرد. روسيه، که سرگرم ساختن اولين تاسيسات اتمی بوشهر در جنوب ايران است، کار تحويل سوخت به بوشهر را به اتمام رسانده است.
فرمانده آمريکايی در عراق: شيعيان تندرو از گروه هايی در جمهوری اسلامی کمک می گيرند
ژنرال ريک لينچ، فرمانده نيروهای آمريکا در مرکزعراق، می گويد حملات پيچيده و روزافزون گروه های شبه نظامی شيعيان تندرو در عراق، بيانگر اين است که آنان از گروه هايی در جمهوری اسلامی، کمک های مضاعفی دريافت می کنند. ژنرال لينچ در بغداد به خبرنگاران گفت، حملات اخير شورشيان عراقی با خمپاره و راکت «موثر تر از گذشته» شده است. بگفته ژنرال لينچ، نيروهای زير فرمان او در هفته های گذشته، نزديک به ۲۵ تن از شبه نظاميان تندرو را دستگير کرده اند که يا در ايران، يا در عراق زير نظر ماموران ايرانی آموزش ديده اند. در همين حال روزنامه گاردين در شماره روز گذشته خود، از شناسايی تعدادی دلال بريتانيايی تسليحات نظامی که به ايران اقلام نظامی صادر می کردند،خبر داده است.
معاون برنامه ريزی وزارت نفت جمهوری اسلامی: صنعت نفت ايران از سوی آمريکا ضربه ناپذير است
معاون برنامه ريزی وزارت نفت جمهوری اسلامی ايران ديروز (يکشنبه) گفت که جمهوری اسلامی ايران برای دهه ها در برابر تحريم های آمريکا پايداری کرده و حالا صنعت نفت ايران، به رغم آسيب بيشتر، از سوی آمريکا ضربه ناپذير است. اکبر ترکان، معاون وزير و مدير عامل و عضو اصلی هيئت مديره شرکت نفت و گاز پارس، در گفت و گو با خبرگزاری رويترز گفت، «تحريم ها برای ما هزينه بر بوده و بی شک پروژه های ما را تحت تاثير قرار خواهد داد، اما اين پروژه ها را برای توسعه و ادامه توليد در بازار متوقف نخواهد کرد.»
بازرس ارشد آژانس اتمی برای گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی وارد تهران شد
بازرس ارشد آژانس اتمی وابسته به سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) برای انجام مذاکرات دو روزه ای وارد تهران شد. معاون مديرعامل آژانس بين المللی انرژی اتمی، اولی هينونن، رياست هياتی را بر عهده دارد که قرار است با مقامات جمهوری اسلامی پيرامون اتهامات غرب مبنی بر يافتن مدارکی که ثابت می کند تهران سرگرم آموختن چگونگی ساخت بمب اتمی است گفتگو کند. به گفته ديپلماتها، در فوريه گذشته، در جلسه محرمانه ای در مقر آژانس در وين، هينونن مدارکی ارايه کرد که نشان می دهد جمهوری اسلامی سرگرم مطالعه طرح های مختلف برای ساختن سلاح های اتمی است. جمهوری اسلامی ايران همواره گفته است که برنامه اتمی اش صلح جويانه بوده، و صرفا بر روی توليد انرژی تمرکز دارد. مقامات آژانس بين المللی انرژی اتمی می گويند تحقيقات آنها به توضيحات قابل توجهی از سوی تهران نياز دارد تا به برطرف شدن سوء ظن درباره جاه طلبی های هسته ای جمهوری اسلامی کمک کند.
فیلتر شکن : http://apr18.free4i.com/

هیچ نظری موجود نیست: