۱۳۸۷ اردیبهشت ۳, سه‌شنبه

افتخار کنید.ما اول شدیم/تازه

جمهوری اسلامی چندین مقام اولی در جهان دارد. مقام اول پیوند کلیه در جهان، مقام اول جراحی زیبایی بینی، مقام اول تورم در خاورمیانه، مقام اول تصادفات جاده‌ای و هوایی، مقام اول روزنامه‌نگاران زندانی در خاورمیانه، مقام اول تعطیلی روزنامه‌ها و مجلات رسمی کشور، مقام اول فراری دادن دانشجو‌ها و مغزها از کشور، مقام اول برگزاری انتخابات در خاورمیانه، مقام اول زندانی و محروم از تحصیل کردن دانشجویان منتقد، مقام اول سنگسار و پرتاب از بلندی، مقام اول روسپی‌گری پشت حجاب اسلامی، مقام اول روزهای تعطیل سال، مقام اول تذکر و ارشاد با زور و توهین برای نوع لباس شهروندان، مقام اول مصرف تریاک، مقام اول کورشدن شهروندان به علت مصرف الکل دست‌ساز خانگی، مقام اول آتش گرفتن خودرو‌های ساخت وطن و سوختن شهروندان در ماشین، مقام اول توهین به ملیت توسط سیاستمداران، با افتخارآمیز خواندن بیانیه‌ای که سه جزیره‌ی ایرانی را اشغالی نامیده است، مقام اول خودکشی شدن زندانیان در زندان، مقام اول دستیابی به انرژی بومی هسته‌ای توسط دانشمندان روسی و پاکستانی، مقام اول برخورد سنگ به سر زندانیان و مرگ آنها، مقام اول امضا کردن پتشین و بیانیه توسط کاربران اینترنتی و بازپس گرفتن حقوقی که حکومت به آنها بی‌اعتنا است.
مذاکرات جمهوری اسلامی با آژانس اتمی در تهران به پايان رسيد
علی اصغر سلطانيهمقامات آژانس بين المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی امروز (سه شنبه) پس از دو روز مذاکره، درباره اتهامات غرب مبنی براينکه جمهوری اسلامی پيرامون طراحی سلاح های اتمی مطالعه و تحقيق می کند، پايان دادند. هيچيک از طرفين در مورد اين مذاکرات توضيحی نداده است. به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، معاون دبير کل آژانس بين المللی انرژی اتمی، اولی هينونن، امروز برای دومين بار با علی اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس، و محمد سعيدی، معاون رئيس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی، ديدار و گفتگو کرد. ايرنا ديروز از قول يک مقام، بدون ذکر نامش، گفت هدف از سفر هينونن به ايران گسترش همکاری بين جمهوری اسلامی و آژانس است. ايرنا از قول يک منبع ديگر گفت هينونن و هيات همراه وی در اين سفر قصد ندارند از تاسيسات اتمی ايران ديدن کنند. در فوريه گذشته، هينونن در جلسه محرمانه ای در مقر آژانس در وين مدارکی ارايه کرد که نشان می دهد جمهوری اسلامی سرگرم مطالعه چگونگی استفاده از فن آوری هسته ای برای ساختن کلاهک اتمی است.

دانشجويان امير کبير برای آزادی همکلاسی های دربندشان تظاهرات کردند
دانشجويان ايرانی امروز (سه شنبه) در صحن دانشگاه امير کبير دست به تظاهرات زده و خواستار آزادی سه تن از همکلاسی های خود از زندان شدند. در طی تظاهرات اعتراضی در محوطه دانشگاه امير کبير دانشجويان شعار «مرگ بر ديکتاتور» سر می دادند. به گفته آژانس خبری رويترز، ده ها جوان در اين تظاهرات شرکت کردند. به گزارش خبرگزاری نيمه رسمی فارس، در انتهای تظاهرات دانشجويان با ماموران انتظامی درگيری پيدا کردند. اين خبرگزاری افزود، رفتار ماموران انتظامی با خويشتن داری توام بود. تظاهرکنندگان خواستار آزادی سه نفر از دانشجويان دربند شده اند. مقامات جمهوری اسلامی اين سه نفر (احسان منصوری، مجيد توکلی، و احمد قصابان) را سال گذشته به اتهام انتشار تصاوير ضد اسلامی در روزنامه های دانشجويی طرفدار اصلاحات بازداشت کردند. هر سه تن در ارتباط با انتشار مطالب توهين آميز مجرم شناخته شدند. سه دانشجوی نامبرده جرايم وارده را به چالش گرفته و مخالفين سياسی خود را متهم به جعل کرده اند و می گويند آنها اين تصاوير را برای بی اعتبار ساختن ايشان به چاپ رسانيده اند. در اعتراض به زندانی کردن اين سه نفر، تاکنون در دانشگاه های پايتخت دانشجويان چندين بار دست به تظاهرات زده اند. دانشجويان اصلاح طلب دولت جمهوری اسلامی را متهم می کنند که صدای مخالفان در دانشگاه ها را خاموش کرده و از درس دادن اساتيد ليبرال جلوگيری به عمل می آورد.

ژاپن دارايی های افراد حقيقی و حقوقی ايرانی را مسدود ساخت
ژاپن امروز (سه شنبه) اعلام کرد که، در مسير اجرای قطعنامه های سازمان ملل، دارايی های ايرانيان مرتبط با برنامه هسته ای جمهوری اسلامی را مسدود کرده است. بر اساس بيانيه وزارت امور خارجه ژاپن، ژاپن دارايی های ۱۲ موسسه و ۱۳ نفر از اشخاص مظنون به ارتباط با «فعاليت های حساس اتمی ايران» را مسدود کرده است. ژاپن پيشتر دارايی های ۲۳ سازمان ايرانی و ۲۷ شخص حقيقی را، به عنوان بخشی از تحريم های سازمان ملل متحد، مسدود کرده بود. اين اقدام توکيو همزمان با سفر اولی هاينونن، بازرس ارشد آژانس بين المللی انرژی اتمی، به تهران صورت می گيرد که موضوع «مطالعات ادعايی» در باره تحقيقات نظامی- اتمی ايران را با مقامات جمهوری اسلامی مورد گفت وگو قرار داد. سازمان های اطلاعاتی غرب با ارائه اسنادی به آژانس خواستار بررسی اقدامات جمهوری اسلامی در زمينه هايی شده اند که به گفته آنها، ماهيت نظامی - اتمی دارد. آژانس می گويد بر اساس اسنادی که در اختيار دارد، جمهوری اسلامی ايران در زمينه استفاده از سانتريفوژهای پيشرفته برای غنی سازی سريع تر اورانيوم، آزمايش مواد منفجره و تحقيقات بر روی کلاهک های هسته ای فعاليت زيادی داشته است. جمهوری اسلامی ايران اين ادعاها را رد کرده و اسناد ارائه شده را «جعلی و ساختگی» خوانده است.

سفر احمدی نژاد به هند بر روی طرح احداث خط لوله گاز متمرکز خواهد بود
محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايرانمقامات هند اعلام کردند که محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران در جريان سفرخود به پاکستان و سريلانکا توقف کوتاهی در دهلی نو به عمل خواهد آورد. به گفته مقامات هند، انتظار می رود که گفتگوهای جاری در اين ديدار بر مسائل مربوط به انرژی، از جمله طرح پيشنهادی احداث يک خط لوله گاز ميان ايران، پاکستان و هند که آمريکا قوياً به مخالفت با آن برخاسته است، متمرکز باشد. قراراست بررسی اين پروژه هفت ميليارد دلاری روز چهارشنبه در اسلام آباد ميان وزيران نفت سه کشوراز سرگرفته شود. واشنگتن کوشش به عمل می آورد که هند و ساير کشورها را به اِعمال فشار به ايران برای متوقف ساختن برنامه توليد سلاح های اتمی ترغيب کند. با اين حال ام کی نارايانان مشاور امنيت ملی هند روز دوشنبه اين نظر را مردود دانست و اظهار داشت که دهلی نو هوادار اقدامات ديپلماتيک در برابر ايران است.

هیچ نظری موجود نیست: